شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sat 4 May 2024
    باشگاه خبری ایران دریلینگ؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت حفاری در ایران و جهان
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت حفاری با ما تماس بگیرید
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری ایران دریلینگ با ما تماس بگیرید
Breaking News
خبر ویژه سه شنبه ۹ دی ۱۳۹۳ ، ساعت ۱۷:۰۹:۱۱

قائم مقام مدیرعامل شرکت ملی حفاری گفت:
چرخش همزمان مته ۷ دستگاه حفاری در میدان مشترک آزادگان جنوبی
ایران دریلینگ: قائم مقام مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران از فعالیت همزمان ۷ دستگاه حفاری تحت مالکیت این شرکت در میدان نفتی آزادگان جنوبی خبر داد و گفت: هم اکنون پیشرفت پروژه حفاری در این میدان بیش از ۳۶ درصد ارزیابی می‌شود. قائم مقام مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران از بازسازی پنج دستگاه دکل حفاری تا نیمه نخست سال آینده خبر داد. به گزارش ایران دریلینگ و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شرکت ملی حفاری ایران حمیدرضا تاکایدی از فعالیت همزمان ۷ دستگاه حفاری تحت مالکیت شرکت ملی حفاری ایران در میدان نفتی آزادگان جنوبی خبر داد و گفت: هر چند هنوز قراردادی رسمی میان شرکت مهندسی و توسعه نفت و شرکت ملی حفاری ایران امضا نشده اما ضرورت اولویت و شتاب بخشی به میدان‌های مشترک سبب شده تا ۷ دستگاه حفاری را در این میدان مستقر کنیم.

به گفته تاکایدی، هم اکنون دستگاه‌های حفاری ۲۶، ۲۷، ۳۲، ۳۳، ۶۵، ۸۱ و ۸۹ فتح در طرح توسعه میدان نفتی آزادگان جنوبی مشغول انجام عملیات حفاری هستند. وی افزود: دستگاه‌های حفاری ۸۳ و ۸۶ فتح نیز پیش از این در محدوده عملیاتی شرکت ملی مناطق نفت خیزجنوب به عنوان متقاضی حفاری، مشغول ارائه خدمات بودند که به دلیل اهمیت توسعه میدان‌های مشترک مبنی بر دستور وزیر نفت، به میدان آزادگان جنوبی انتقال داده شدند. تاکایدی با بیان اینکه هم اکنون همه این دستگاه‌های حفاری در مراحل انتهایی حفاری نخستین چاه خود هستند، افزود: در مجموع پیشرفت پروژه حفاری در میدان آزادگان جنوبی حدود ۳۶ درصد ارزیابی می‌شود.

قائم مقام مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران، یادآور شد: پیش از این نیز با استفاده از ناوگان عملیاتی این شرکت، ۲ حلقه چاه برای شرکت چینی CNPCI حفاری و تکمیل شده بود. به گفته تاکایدی، پروژه حفاری در میدان آزادگان جنوبی به صورت EPDS انجام می‌شود، در این پروژه تمامی مراحل اجرایی از جمله طراحی، مدیریت، اجرا، تامین کالا و مواد و ارائه خدمات فنی و جانبی حفاری از سوی شرکت ملی حفاری ایران ارائه می‌شود ضمن اینکه برای حفظ محیط زیست و جلوگیری از انتشار آلودگی، همه دستگاه‌های حفاری فعال در میدان مشترک آزادگان جنوبی به سیستم پیشرفته مدیریت پسماند مجهز هستند.

طرح توسعه میدان نفتی آزادگان جنوبی که از میدان‌های مشترک با کشور عراق است، در دو فاز تعریف شده است که در فاز نخست توسعه با حفر ١٨٥ حلقه چاه، تولید٣٢٠ هزار بشکه نفت در روز و ١٩٧ میلیون فوت مکعب گاز پیش‌بینی شده است. در فاز دوم توسعه نیز افزایش تولید نفت این میدان به روزانه ٦٠٠ هزار بشکه مدنظر است. هم اکنون نیز تولید زودهنگام روزانه ٥٠ هزار بشکه نفت از چاه شماره یک تا ٢١ در حال انجام است که نفت استحصال شده برای فرآورش به واحد بهره‌برداری اهواز - ٣ ارسال می‌شود.


  کد خبر : 397
  ارتباط با سردبیر : info@IranDrilling.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «IranDrilling» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «IranDrilling» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :